top of page
Search
Writer's pictureLASAP

Noskaidroti aktīvākie AI un influenceru mārketinga lietotāji Latvijā

Kas ir tie elementi, kas veido ideālo mārketinga miksu? Nevajag izgudrot jaunu velosipēdu, lai saprastu, ka viss ģeniālais ir labi aizmirsts vecais. Elementāri risinājumi sarežģītām problēmām, tirgus un pārdošana, inovācijas un mākslīgais intelekts, sarunas, diskusijas, pārsteigumi no sadarbības partneriem - tas viss mūs sagaida 8. augustā, VEF kvartālā, kur norisināsies jau septītais mārketinga un komunikācijas festivāls - Marketing Shake 2024.


Pasākuma dienā vienkopus pulcēsies mārketinga un radošo industriju pārstāvji un entuziasti no Latvijas un ārpus tās, lai diskutētu par nozares aktualitātēm, dienu noslēdzot ar atspirdzinošu ballīti DJ Toma Polakena pavadībā. Paralēli 14 aizraujošām lekcijām dalībniekiem būs iespēja piedalīties meistarklasēs, veidot jaunus kontaktus un pat pagatavot savu šokolādes tāfelīti. Starptautisku garšu festivālam piešķirs ekspertu dalība no Igaunijas, Zviedrijas, Nīderlandes, Ukrainas, Čehijas un Itālijas.


Mākslīgais intelekts (MI) ir mūsdienu tehnoloģiju tagadne un nākotne, taču Norstat jūlija aptauja* atklāj, ka tikai 42% respondentu ir pazīstami ar aktuālākajiem MI rīkiem, no kuriem tikai puse tos izmanto regulāri (7%) vai laiku pa laikam (14%), kamēr trešdaļa (34%) nav ieinteresēti vai neizmanto vispār. Arī vecumam te ir nozīme, jo aktīvākie MI patērētāji ir jaunieši (18-29 g.v.), kamēr ekonomiski aktīvi seniori un vecākā paaudze, īpaši no lauku apvidus, uz mākslīgā intelekta iespējām skatās skeptiski. Tiek prognozēts, ka, attīstoties rīkiem un iespējām, to īpatsvars strauji palielināsies. 


Par to, kā mākslīgo intelektu pielietot praksē un uzlabot darba efektivitāti, pastāstīs Kristaps Cīrulis, inovāciju firmas HELVE eksperts un radošais direktors. Viņš dalīsies ar metodēm kā ar automatizācijas palīdzību sasniegt māketinga mērķus un izvairīties no informācijas pārslodzes. Tēmu turpinās Nils Rooijmans, Google Ads eksperts no Nīderlandes ar vairāk kā 20 gadu pieredzi meklēšanas mārketingā, piedāvājot reālus MI risinājumus Google reklāmu optimizācijai. Savukārt Marta Bula apskatīs vizuālo pusi, runājot par grafiskā dizainera lomu un izaicinājumiem mākslīgā intelekta laikmetā.


Kā otru galveno tendenci pētījums iezīmē influenceru lomu uzņēmuma komunikācijā, secinot, ka tikai 15% aptaujāto (visbiežāk jaunāka auditorija vecumā no 18 līdz 39 gadiem) izmanto satura veidotāju pakalpojumus. Vislielākais pieprasījums ir tieši Rīgā, kamēr Zemgales iedzīvotāji biežāk nekā citi norādījuši, ka influencerus neizmanto. Šo rādītāju ietekmē uzņēmumu darbības veids, kas būtiski atšķiras reģionālā griezumā.


Latvijā influenceru mārketings tiek praktizēts jau 10 gadus, tomēr uzņēmumiem bieži vien trūkst skaidras vīzijas par efektīvu, ilgtermiņa sadarbības veidošanu. Tāpēc praktiskajā darbnīcā ar aģentūras Collex vadītāju un RSU doktoru Denisu Aleksandru Ševelovu dalībniekiem būs eksluzīva iespēja veidot un standartizēt kampaņu brīfus kopā ar visām iesaistītajām pusēm, tai skaitā uzzināt praktiskus padomus gan no Denisa, gan pašiem satura autoriem.


Savukārt tie, kas vēlas attīstīt savu personīgo zīmolu vai gūt panākumus sociālajos tīklos, nevar palaist garām Aleksandera Morada uztāšanos (Zviedrija). Zināms kā viens no pieprasītākajiem mārketinga ekspertiem Eiropā un TikTok balvu ieguvējiem, Aleksanders dalīsies pieredzē, kādas ir izplatītākās uzņēmumu neveiksmes sociālajā vidē, kā no tām izvairīties un izmantot saturu, maksas reklāmu un stāstu stāstīšanu savā labā.


Vai B2B mārketings ir garlaicīgs, vienmuļš un klišejisks? Par pārmaiņām, mītiem un patiesību Business to Business jeb uzņēmumu sadarbību vērstā mārketingā runās jomas eksperts Hando Sinisalu no Igaunijas. Tikmēr ukrainiete Alina Karnaukh dalīsies ar skaudru, taču iedvesmojošu stāstu par stratēģiskām B2B operācijām kara apstākļos un gaismas redzēšanu tumsā.


Iekšējo komunikāciju no organizācijas viedokļa aplūkos klīniskā psiholoģe Ginta Gaumala, daloties padomos kā tikt galā ar sarežģītām sarunām, izvairīties no konfliktiem, veidojot jēgpilnus dialogus, cieņpilnu saskarsmi un izaugsmi gan indivīda, gan uzņēmuma līmenī.


Vēl savā pieredzē par un ap mārketingu dalīsies tādi eksperti kā Kantar zīmolu vadības eksperte Inta Priedola (Latvija), runas koučs Gleb Maltsev (Igaunija), pētnieks un profesors Lucio Lamberti (Itālija), cenas veidošanas guru Dima Melniks (Čehija) un citi. Vairāk par pasākuma norisi, īpašajiem viesiem un biļetēm uzzini Marketing Shake 2024. Uz tikšanos!


WE ARE VERY ir notikumu un mārketinga aģentūra. Ilggadējā pieredze mārketinga projektu un pasākumu organizēšanā palīdz uzņēmumiem sasniegt vairāk. Mēs esam mierā tikai ar pasākumu, kas ir kļuvis par Notikumu. Par Notikumu jums un tiem, kas jums ir svarīgi.


*- 2024. gada jūlijā veikts Norstat pētījums (datorizētas aptaujas internetā (CAWI); omnibusa aptaujas metode) par mākslīgā intelekta rīku izmantošanu un influenceru iesaisti komunikācijā, aptaujājot 1006 interneta lietotājus, vecumā no 18 līdz 74 gadiem no visas Latvijas.




Preses materiālu sagatavoja:

Zanda Šķēle

esmu ļoti producente

+371 26063286

Comentarios


bottom of page