2024.gada septembra izskaņā Latvijas Asociācijas sabiedrisko attiecību profesionāļiem (LASAP) biedriem bija unikāla iespēja apmeklēt RIX Rīgas lidostu un iepazīties ar tās pieredzi jaunā zīmola ieviešanā, kas iesākās 2024. gadā un turpināsies līdz pat 2028. gadam.
LASAP Labās prakses pēcpusdiena - viesošanās pie kolēģiem lidostā sākās ar vēstures izstādes “Rīgas lidosta. Personiski” apskati. Izstāde veltīta Rīgas lidostas 50 gadu jubilejai. Tā piedāvā uz lidostas dzīvi paskatīties ar tās darbinieku acīm un uzzināt asprātīgus, spilgtus un brīžiem neticamus stāstus no lidostas ikdienas. Vizuāli saistoši iekārtotā ekspozīcija paver durvis uz Rīgas lidostas mazzināmo pusi, ļaujot paciemoties lidostas virtuvē un viesistabā.
Izstāde, kurā var izlasīt īpašu šim notikumam radītu avīzi ar dažādiem darbinieku stāstiem, kas ļauj ielūkoties gan dažādos vēsturiskos notikumos, gan pārmaiņās, ko lidosta piedzīvojusi 50 gadu laikā, gan arī piedāvā iepazīt amizantus un sirsnīgus brīžus, kas citkārt paliek pasažieru acīm nepamanīti.
Izstādē ir arī dažādi interaktīvi elementi, kas ļauj iepazīt lidostas piedzīvojumus šo gadu gaitā.
Pēc iepazīšanās ar jubilejas izstādi sekoja Lidostas Rīga Mārketinga vienības vadītāja Edgara Vilcāna prezentācija par jaunā zīmola "RIX" izstrādes procesu. LASAP biedriem bija iespēja ielūkoties visos rebrendinga posmos, sākot no zīmola audita un izpētes līdz vizuālās identitātes dizainam un ieviešanai.
Tālāk sekoja Lidostas Rīga komunikācijas projektu vadītājas Ilzes Salnas stāstījums par mediju attiecību lomu jaunā zīmola ieviešanas procesā.
"Liels paldies Lidostas Rīga"komunikācijas divīzijai par izsmeļošo stāstījumu, kā izdevies izveidot un iedzīvināt lidostas jauno zīmolu! Lai arī ikdienā sabiedrisko attiecību nozares profesionāļi sastopas ar līdzīgiem uzdevumiem un izaicinājumiem, vienmēr ir vērtīgi iepazīties ar konkrētu gadījuma izpēti (case study), arī to, kas noticis un palicis aizkulisēs. Personīgi guvu vairākas idejas ierosmei turpmākiem darbiem. Izdevās arī uz mirkli noķert lidostas neredzamo pusi, par ko kā vienkāršs lidostas apmeklētājs parasti neaizdomājos. Iespēja iepazīties ar kolēģu pieredzi ir viena no LASAP burvīgākajajām šķautnēm, ar lielu nepacietību gaidu nākamo pasākumu!" uzsver viena no LASAP biedrēm, kura apmeklēja šo pasākumu.
Lidostas komunikācijas un mārketinga divīziju pārstāvji dalījās arī ar pirmajām atziņām, ko guvuši jaunā zīmola izstrādes un ieviešanas laikā. Atziņas ir, ka ir svarīgi zīmola ieviešanas procesā iesaistīt darbiniekus par zīmola vēstnešiem un advokātiem, tas atvieglo tālāko darbu un iespēju gūt pozitīvāku rezultātu.
Pirms sāk ieviest jaunu zīmolu, ir jāizstrādā stratēģija, veltot tai nozīmīgu laika posmu, izdiskutējot detaļas ar dažādām mērķauditorijām, tikai tad var ķerties pie zīmola ieviešanas.
Būtiski ir nolikt malā personiskās ambīcijas un ieklausīties gan darbiniekos, gan ietekmes pusēs.
Zīmola ieviešana pieprasa ievērot disciplīnu katrā solī.
Kā jau daudzās dzīves jomās, arī zīmola ieviešanas procesā ir svarīgi apzināties un sekot līdzi laika ierobežojumiem.
Kā viena no pasākuma dalībniecēm izteicās, īpaši vērtīga bija atziņa par personisko ambīciju nolikšanu malā, jo tās nereti apgrūtina komunikācijas efektivitāti gan PR, gan mārketinga komandās: "Ir jānomēt personīgās ambīcijas, kas nereti tiek manītas gan mārketinga un PR komandās, gan kā spiediens no vadības komandas. Otrajā gadījumā gan to ir stipri grūtāk izskaust, bet tas sasaucas ar otro punktu, kas palika atmiņā." Šī pieeja palīdz uzņēmumiem izvērtēt, kuras ziņas patiesi ir nozīmīgas mērķauditorijai, uzticot ziņu filtrēšanu komunikācijas profesionāļiem.
"Uzņēmuma komandai viss, kas notiek ar viņu kompāniju, pašsaprotami un loģiski, šķitīs kā ziņas vērts, taču te ir būtiski uzticēties savai komunikatoru komandai, kuri ir iepazinuši mērķauditoriju(as) un zina, kas un kurā brīdī ir ziņas vērts, bet ko - var pieturēt un vilkt ārā piemērotākā brīdī (konteksts ir būtisks, un var palīdzēt, lai ziņa sasniegtu dzirdīgas ausis!). Iespējams, to var traktēt arī kā komunikācijas vienkāršošanu, kas, manuprāt, ir ļoti būtiska valsts pārvaldē," turpina viena no LASAP kolēģēm.
Kolēģu stāstīto papildināja arī Lidostas Rīga Komunikācijas vienības vadītāja Laura Kulakova un korporatīvā zīmola vadītāja Linda Lintere.
Tiem, kuriem ir interese uzzināt vairāk par jaunā Rīgas zīmola izstrādes procesu, aicinām noklausīties Latvijas Radio 3 raidījumu "Kāpēc dizains?", kur Rīgas lidostas zīmola vadītāja Linda Kalniņa un grafiskais dizainers un studijas "Asketic" līdzdibinātājs Miķelis Baštiks iepazīstina ar šo procesu.
Noslēgumā LASAP biedri pārrunāja komunikācijas izaicinājumus un ieguvumus, ko sniedz mērķtiecīgi plānota zīmola ieviešana. Viesošanās pie Lidostas Rīga kolēģiem LASAP biedriem sniedza vērtīgu ieskatu un praktiskas idejas, kas noderēs turpmākajās profesionālajās gaitās, ļaujot iedvesmoties no lidostas komunikācijas prakses un integrēt labākās pieejas savos projektos, kas saistīti ar jaunu zīmolu ieviešanu vai, piemēram, ietekmes pušu attiecībām.
Paldies mūsu asociācijas kolēģei Ilzei Salnai par uzņemšanu un viesmīlību!
Comments