top of page
Meklēt
Writer's pictureJolanta Derkevica-Pilskunga

Integrētās mārketinga komunikācijas tendences 2025

Šoreiz nagi niezēt niezēja tendenču apkopojumu palūgt mākslīgajam intelektam. Atzīšos – pat pamēģināju, bet secināju, ka dziļumam vēl joprojām nepieciešams cilvēka prāts. Jā, mākslīgais intelekts ir labs atspēriena punkts, ideju banka, tomēr dziļākai analītikai bez cilvēkresursiem neiztiksim.

Kas tad labs gaidāms 2025. gadā? Tas solās būt aizraujošs. Straujā tehnoloģiju attīstība, mainīgās patērētāju vēlmes un arvien pieaugošā konkurence liek uzņēmumiem pielāgoties un meklēt jaunus, interaktīvus veidus, kā klientus iegūt un noturēt.

#1 Mākslīgā intelekta virzītas stratēģijas un hiperpersonalizācija jeb katrs klients ir īpašs

Mākslīgā intelekta virzītās stratēģijas turpina plaukt un zelt. Dienu no dienas parādās arvien jauni rīki, kas, jāsaka, ir kvalitatīvi – jaudīgāki, uzlaboti. Mākslīgais intelekts lieliski prognozē klientu uzvedību, sniedz personalizētu pieredzi, ir palīgs dažādos automatizācijas procesos, un tas neatsverami palīdz tirgotājiem strādāt gudrāk un ar mazāku piepūli. Prognozējams tas, ka rīku skaits būtiski palielināsies.

Arvien lielāka nozīme tiek piešķirta klientu individuālajām vajadzībām un vēlmēm, un to palīdz analizēt un sasniegt mākslīgā intelekta rīki, piedāvājot konkrētus, personalizētus ieteikumus un e-pasta vēstules, dinamiskus cenu modeļus, proti, cena tiek pielāgota klienta iepriekšējai rīcībai un reāllaika datiem. Mākslīgais intelekts ļauj pieņemt uz datiem balstītus lēmumus. Piemērs ir čatbots jeb automatizēta klientu apkalpošana, personalizēta reklāma, kas tiek pielāgota katra lietotāja interesēm reāllaikā. Mākslīgais intelekts var palīdzēt radīt dažādu saturu, piemēram, rakstus vai attēlus.

Arī sabiedrisko attiecību kampaņas solās būt vēl vairāk personalizētas, datos balstītas. Pateicoties mākslīgajam intelektam, kļūst vieglāk analizēt patērētāju uzvedību, demogrāfiskos u.c. datus, tādējādi saziņu veidojot ļoti mērķtiecīgu. Vispārināšana zaudē efektivitāti, un kampaņas tiek pielāgotas konkrētiem cilvēkiem. Tas nozīmē arī sabiedrisko attiecību transformāciju tuvāk indivīdam, vienlaikus mēģinot sasniegt masas. Datus izmantojot tam, lai izprastu patērētāju vēlmes un problēmas, uzņēmumi var radīt tādu saturu, kas rezonē daudz dziļāk, tā palielinot iesaisti un lojalitāti zīmolam.

Vairāk lasi.

 

#2 Nepārtraukta īso video izaugsme

 

Gandrīz 90% patērētāju apgalvo (avots), ka zīmolu komunikācijā vēlas redzēt vairāk videoklipu. TikTok, Instagram un YouTube īso video popularitāte nozares profesionāļu prognozēs liecina, ka arī nākamgad digitālajā mārketingā tie dominēs, un dažu sekunžu darbība, īss, saistošs zīmola saturs īpaši uzrunā jaunākos patērētājus. Kopumā turpinās dominēt video. 2025. gadā uzņēmumiem video mārketingā būs jāinvestē vēl vairāk, lai sasniegtu mērķauditoriju un savu vēsti izstāstītu īsajos stāstos, dzīvajā video, kā arī interaktīvos video, tā ļaujot skatītājiem iesaistīties un stāsta gaitu ietekmēt.

Vairāk lasi.

 

#3 Influenceru mārketings: mikro un nano pieeja ir daudz vērtīgāka. Darbinieki kā svarīga šī mārketinga daļa

 

Ietekmētāju mārketings akcentu ir mainījis – no sekotāju skaita uz patiesām, ilgstošām partnerattiecībām.

Pēdējos gados mikroietekmētāji un nanoietekmētāji (tie, kuriem auditorija ir mazāka, bet ļoti iesaistīta) kļuvuši vērtīgāki nekā makroietekmētāji (tie, kuriem platformā ir vairāk nekā 500 000 sekotāju). Paredzams, ka šī tendence turpināsies, jo lielāku nozīmi patērētāji piešķir zīmola autentiskumam un uzticībai. Sadarbība ar tiem ietekmētājiem, kuru vērtības atbilst zīmolam, veicinās lielāku iesaisti un lojalitāti pret zīmolu.

Ņemot vērā to, ka darbinieki ir zīmola galvenie vēstneši, kas uzskatāmi par influenceru mārketinga daļu, paredzams, ka uzņēmuma reputācijas veidošanā tiem būs būtiska nozīme. Tā kā iekšējā kultūra kļūst pamanāmāka, sabiedrisko attiecību speciālistiem būs jākoncentrējas uz darbinieku interešu aizstāvības programmām. Mudināt viņus pozitīvajā pieredzē dalīties un sociālajos medijos popularizēt uzņēmuma vērtības var būt spēcīgs veids, kā zīmola uztveri uzlabot. Sabiedrisko attiecību komandas vairāk sadarbosies ar personāla un iekšējās komunikācijas departamentu, lai darbinieki justos iesaistīti un pilnvaroti rīkoties kā zīmola vēstneši.

 

#4 Integrētas lojalitātes programmas daudzkanālu mārketingā jeb attiecību pārdošana

 

Tā kā saziņai ar uzņēmumiem klienti izvēlas dažādus kanālus, būtiska ir vienota, bet ne vienāda komunikācija visos, tostarp tieši veikalā. Tomēr ir svarīgi parūpēties arī par to, lai lojalitātes programmas dažādos kanālos būtu vienotas. Vai tā ir iespēja vākt punktus, krāt atlaidi vai pelnīt bonusus, tam vienoti jādarbojas visos kanālos, un jādomā, kā to gudri apvienot. Uzmanība jāpievērš tam, ka klienti var vēlēties pirkumu sākt vienā kanālā un pabeigt citā, saņemot vienādus nosacījumus. Vēl svarīgi: sociālie mediji ir kā jauns tīmeklis, īpaši jaunajai paaudzei.

Mārketinga speciālisti strādās pie lojālo klientu saglabāšanas, kā arī ieinteresēs jaunus, skaidri izceļot vērtības, ko sniedz ražojums vai pakalpojums, kā arī uzsverot papildu vērtības. Tikai nedrīkst aizmirst, ka tās vērtības, ko meklē uzņēmumam jau lojāls klients, var atšķirties no tām, ko meklē jauns. Tātad darbā ar klientiem svarīgas būs attiecības, citiem vārdiem, attiecību pārdošana.

Vairāk lasi.

 

#5 Papildinātās un virtuālās realitātes mārketings arī dizainā

Paredzams, ka 2025. gadā arvien vairāk uzņēmumu mēģinās klientus iegūt radošos veidos, izmantojot arī papildināto un virtuālo realitāti, tā pārdošanu veicinot. Tā kā šo tehnoloģiju lietojums izplatās, to integrācija kļūst arvien redzamāka arī dizainā, radot vēl iespaidīgāku zīmola pieredzi, lietotājiem sniedzot interaktīvu saturu, kas nojauc robežu starp fizisko un digitālo pasauli. Piemēram, papildinātā realitāte var uzlabot drukātos materiālus, iepakojumu vai pat logotipu, ļaujot lietotājiem savā ierīcē redzēt jaunus satura slāņus. Uzņēmumi, kas dizaina stratēģijā ietver papildināto un virtuālo realitāti, izvirzīsies priekšā tiem konkurentiem, kuri to vēl nedara.


 

#6 Bezskaņas reklāma

 

Zīmoli skan daudz, bet tas nozīmē, ka reklāmas cilvēkos ir izraisījušas tādu kairinājumu, kura dēļ viņi izvēlas pārtraukt tās skatīties. Video satura tendences vēsta, ka 78% to patērētāju (avots), kuri ir tuvu reklāmguvumam jeb reklāma tos ir ietekmējusi, veicinot darbību, dod priekšroku tādām reklāmām, kurās skaņas nav, un visefektīvākās būs tās, kas skatītāju uzmanību piesaista bez skaņu celiņa. Šī iemesla dēļ īpaša uzmanība jāpievērš vizuālajam saturam, un titru lietošana, jāsaka, ir obligāta. Tas nenozīmē, ka skaņa no reklāmām pazudīs. Cilvēki tāpat vēl joprojām apmeklē veikalus un lasa drukātas grāmatas. Tomēr reklāmas bez skaņas ir labs veids, kā uzmanību iegūt negaidīti, citādi, kaut uz brīdi.

 

#7 Mārketinga integrācija spēļu industrijā

Šī ir viena no karstākajām mārketinga tendencēm, un speciālisti lēš, ka tā tikai palielināsies. Tas ir veids, kā iegūt ļoti ieinteresētu auditoriju, īpaši jauniešus, turklāt tāds mārketings šķiet dabiskāks un ir kā spēles daļa. Tas nozīmē, ka jāmeklē veidi, kā sadarboties ar spēļu izstrādātājiem.

 

#8 Zīmola autentiskums un godīgums joprojām modē un ir galvenais

Pārlieku noslīpēts saturs zaudē pievilcību, jo patērētāji meklē īstus un salīdzināmus zīmolus. Strādā tas, ka uzņēmumi caurspīdīgi paziņo par savām vērtībām un misiju, kā arī stāsta par grūtībām un izaicinājumiem, atzīst kļūdas, ir godīgi.

Autentiskums un caurspīdīgums kā pamatvērtības komunikācijā dominēs. Patērētāji 2025. gadā būs zinošāki nekā jebkad agrāk, pieprasot autentiskumu un caurspīdīgumu. Sabiedrisko attiecību speciālistiem būs jānodrošina tas, lai ziņojumi atspoguļotu zīmola patiesās vērtības un nodomus, izvairoties no korporatīvā žargona un nepatiesības. Autentiski stāsti būs galvenais, jo tie zīmoli, kas spēj parādīt cilvēcisko pusi, pārpildītajā tirgū izceļas. Pārredzamība saistībā ar ilgtspējību, sociālo atbildību un korporatīvo pārvaldību būs ļoti svarīga, jo patērētāji sagaida, ka uzņēmumi savu rīcību saskaņos ar vērtībām.

 

#9 Iesaiste reāllaikā un atsauksmju pārvaldība

Patērētāji sagaida, ka uzņēmumi ātri un patiesi atbildēs uz viņu jautājumiem un atsauksmēm. Tas nozīmē būt klātesošam un pieejamam, lai iesaistītos sarunās neatkarīgi no tā, vai tas ir komentārs sociālajos medijos vai tiešs klienta lūgums. Iesaiste reāllaikā kļūs par būtisku un efektīvu sociālo mediju stratēģijas daļu. Klientu atsauksmēm būs jāpievērš lielāka uzmanība un uz tām jāreaģē. Te jāpiebilst, ka reaģēšana attiecas gan uz pozitīvām, gan negatīvām atsauksmēm.

#10 Reklāmas dominance e-komercijas platformās

 

Paredzams, ka globālā e-komercija līdz 2029. gadam radīs milzīgus ieņēmumus. Uzņēmumiem būs jāiegulda līdzekļi, lai optimizētu savus tēriņus reklāmai platformās ne tikai apmaksātai meklēšanai, bet arī produkcijas izvietojumam, kas nemanāmi integrējas pārlūkošanas pieredzē. Uzlaboti saraksti ar spilgtiem attēliem un pārliecinošiem aprakstiem kļūst par būtisku rīku tiem, kas cīnās par izcilu vietu digitālajos plauktos.

 

#11 Ilgtspēja

 

Patērētāji arvien vairāk izvēlas tos zīmolus, kas atbilst viņu vērtībām, ​​īpaši attiecībā uz ilgtspēju. Tiem, kas mārketinga pasākumos integrē ilgtspēju, izceļot savas videi draudzīgās iniciatīvas un apliecinot apņemšanos ievērot sociālo atbildību, būs īpašas priekšrocības. Šie zīmoli var dziļāk rezonēt ar tiem patērētājiem, kuri, pieņemot lēmumu pirkt, par prioritāti uzskata ētiku. Ilgtspēja ir cieši saistīta ar videi draudzīgu preču un pakalpojumu piedāvājumu, un tiek prognozēts būtisks ētiskā patēriņa pieaugums.

Ilgtspēja kļūs arī par galveno tēmu sabiedrisko attiecību kampaņās. Tie uzņēmumi, kas demonstrēs apņemšanos ievērot atbildību pret vidi, labi rezonēs ar patērētājiem, investoriem un plašsaziņas līdzekļiem. Sabiedrisko attiecību speciālistiem būs jārada stāsti par to, kā uzņēmums samazina oglekļa pēdas nospiedumu, veicina ilgtspējīgu praksi un zaļāku nākotni. Nepatiesi vai pārspīlēti apgalvojumi par ilgtspēju (greenwashing) saņems ievērojamu pretreakciju.

 

#12 Meklēšana ar balsi

Tie patērētāji, kuri izmanto meklēšanu ar balsi, lielākoties atrodas mārketinga piltuves apvēršanas jeb konversijas stadijā. Tas nozīmē, ka satura papildinājums ar sarunvalodas atslēgvārdiem un koncentrēšanās uz to, kā cilvēki runā, nevis tikai to, kā viņi raksta, var atmaksāties. Vajadzēs pārorientēties galvenokārt mākslīgā intelekta rīku dēļ.

#13 Satura mārketinga nozīme un sociālo mediju izaugsme (izņemot Facebook)

Labs saturs joprojām būs viens no galvenajiem mārketinga instrumentiem. Uzņēmumiem būs jārada vērtīgs un interesants saturs, kas mērķauditoriju ieinteresē un notur, radot blogus, raidierakstus, e-grāmatas ar padziļinātu informāciju par piedāvājumu.

Sabiedrisko attiecību saturā dominē humanizēta pieeja, jo auditorija ilgojas pēc autentiskas mijiedarbības ar zīmoliem. Turklāt dažu platformu piedāvātā divvirzienu komunikācija ir lieliski piemērota tam, lai raisītu tādas atbildes, kas novedīs pie uzlabotām kampaņām. Vairāk.

Facebook tiešām tiek izmantots arvien retāk, un dati apstiprina Z paaudzes intereses kritumu, jo tā pāriet uz tādām platformām kā Instagram un TikTok. Pārējos kanālos tiek piedāvātas līdzīgas aktivitātes, piemēram, īsi video stāsti. Tādēļ viena no tendencēm, kam jāpievērš uzmanība, varētu būt Facebook izmantojuma samazināšanās sabiedrisko attiecību un sociālo mediju mārketingā pat tad, ja rādītājs joprojām ir augstāks nekā konkurentiem. Vietnes X, LinkedIn un TikTok joprojām būs nozīmīgas spēlētājas. Šīs platformas noder tam, lai demonstrētu domu vadību un veidotu attiecības gan ar plašsaziņas līdzekļiem, gan klientiem.

#14 Zīmoli, kas mārketingu saskaņo ar klientu vērtībām, gūs panākumus

Ikdienas preču cenu sloga dēļ patērētāji pirms pirkumiem salīdzina cenas vairāk nekā jebkad un iepērkas, skatoties uz cenu, tāpēc vērtības un lojalitāte zīmolam ir apdraudētas. Prognozēts, ka cenu jutīgums būs arī jaunajā gadā. Paredzams, ka patērētāji zīmolus bieži mainīs, un tas apdraud klientu lojalitāti. Lai pret šo rīcību cīnītos, uzņēmumiem jāpārliecinās, ka tie savu auditoriju saprot, lai savas vērtības varētu paust efektīvi.

 

#15 SEO ne tikai mārketingā, bet arī sabiedriskajās attiecībās. Līnija starp tiem ir izplūdusi

 

Sabiedrisko attiecību un SEO konverģence ir tendence, kas novērota jau gadiem, tomēr tā būs jebkuras sabiedrisko attiecību stratēģijas nozīmīga daļa arī nākamajā gadā. Meklētājprogrammu redzamība uzņēmumiem ir ļoti svarīga, un sabiedrisko attiecību speciālistiem būs jāsaprot, kā radītās aktivitātes var zīmola klātbūtni tiešsaistē veicināt. Galvenā uzmanība tiks pievērsta tādam saturam, kas ne tikai piesaista auditoriju, bet arī labi ierindojas meklētājprogrammās. Tas nozīmē, ka ir jāsaprot atslēgvārdu optimizācija, jāizveido atgriezeniskā saite un jāveido attiecības ar influenceriem tiešsaistē un plašsaziņas līdzekļiem, lai veicinātu dabisku satiksmi (traffic). Sabiedrisko attiecību un SEO komandas arī turpmāk cieši sadarbosies.

 

Sabiedriskajās attiecībās prognozējama vēl lielāka integrācija citās biznesa funkcijās, īpaši mārketingā, un tas nozīmē, ka:

 

  • sabiedrisko attiecību stratēģija ir vairāk saskaņota ar vispārējiem biznesa mērķiem;

  • sadarbības kampaņas aptver sabiedriskās attiecības, mārketingu, pārdošanu un klientu pieredzi;

  • ir vienoti zīmola stāsti visos kanālos un saskarsmes punktos;

  • sabiedrisko attiecību speciālisti uzņemas plašāku, stratēģisku lomu.

 

Vairāk lasi.

 

#16 Krīzes komunikācija kļūst sarežģītāka

 

Straujā informācijas izplatība sociālajos medijos un citās digitālajās platformās krīzes vadību padara sarežģītāku nekā jebkad agrāk. Turpmāk sabiedrisko attiecību speciālistiem jābūt tik prasmīgiem, lai krīzes risinātu reāllaikā. Vajadzība pēc ātras, pārredzamas un efektīvas komunikācijas tikai pieaugs, jo ziņas un dezinformācija var visā pasaulē izplatīties dažu minūšu laikā. Uzņēmumiem būs jāsagatavojas, izstrādājot detalizētus, elastīgus krīzes komunikācijas plānus, kurus varēs īstenot uzreiz. Ātrums, iejūtība un skaidrība krīzes pārvarēšanā būs veiksmīgas stratēģijas stūrakmeņi.

Laikmetā, kad viens ieraksts sociālajos medijos var izraisīt globālu krīzi, efektīva krīzes pārvaldība būs svarīgāka nekā jebkad. Tai būs vajadzīgi sarežģītāki reāllaika uzraudzības rīki, lai iespējamo krīzi atklātu agrīni. Vajadzīgi iepriekš sagatavoti (uz iespējamām prognozēm, krīzes scenārijiem balstīti) protokoli ātrai reaģēšanai sociālajos medijos. Lielāks uzsvars paredzams uz proaktīvu reputācijas pārvaldību un krīzes simulācijas tehnoloģiju integrāciju labākai sagatavotībai.

 

#17 Integrētās mārketinga komunikācijas pozīciju nostiprināšanās

Kopumā priecājos, ka integrētās mārketinga komunikācijas stratēģiskais lietojums un holistiska pieeja zīmolu komunikācijā katru gadu pieaug.

Kādas tad ir šādas komunikācijas priekšrocības? Proti, tā ir konsekventa ziņojumapmaiņa: integrēta pieeja nodrošina to, ka visa komunikācija neatkarīgi no tā, vai tā izmantota sabiedriskajās attiecībās vai digitālajā mārketingā, sniedz konsekventu vēstījumu. Tas stiprina zīmola identitāti un veido auditorijas uzticēšanos, saikni ar uzņēmumu atvieglojot. Tā ir uzlabota sasniedzamība un redzamība: apvienojot sabiedrisko attiecību un digitālā mārketinga pasākumus, uzņēmumi var sasniegt lielāku auditoriju. Kampaņas var panākt publicitāti plašsaziņas līdzekļos, un tas ar zīmolu iepazīstina jaunu auditoriju, savukārt digitālā mārketinga stratēģija šos ziņojumus pastiprina vairākos tiešsaistes kanālos. Vēl priekšrocība ir uzlabota iesaiste: saskaņota stratēģija, kas integrē sabiedriskās attiecības un digitālo mārketingu, var iesaisti veicināt. Iedomājieties, kā sabiedrisko attiecību radīts stāsts, nonācis lielā publikācijā, var sociālajos medijos tikt kopīgots, tā radot diskusijas jeb mijiedarbību, kas saikni ar auditoriju padziļina.

Integrēta pieeja ļauj resursus izmantot efektīvāk, jo sabiedriskās attiecības un digitālais mārketings strādā vienoti, lai sasniegtu kopīgus mērķus. Šī sadarbība var radīt efektīvākas kampaņas, kas nodrošina labākus rezultātus, galu galā uzlabojot ieguldījumu atdevi. Vairāk.

Arī šajā gadā aģentūras “JDP Integrated Communications” komanda dažādās jomās realizējusi pamanāmus un arī klusākus projektus, un mūsu unikālais pārdošanas vadmotīvs vēl joprojām ir “eksperts, zinātnieks un pētnieks”. Ar to lepojamies, jo pie katra projekta strādā augstas raudzes speciālisti ar ievērojamu zināšanu un pieredzes bagāžu. Mums un mūsu klientiem patīk teikt: “Maza aģentūra ar lieliem projektiem.” Tā kā šogad esam četrkāršojuši gan klientu skaitu, gan apgrozījumu, jāsaka, ka vārda “maza” vietā jau būtu lietojams vārds “vidēja”.

Paldies klientiem un sadarbības partneriem par uzticību! Mums ļoti patīk tas, ko darām, un arī 2025. gadā aģentūras saziņas kanālos turpināsim radīt dziļu saturu. 


Galvenais motīvs: “Tavam klientam pa pēdām.”

Netiec galā?

“JDP Integrated Communications” piedāvā konsultācijas, stratēģijas, vadību, kā arī mediju, krīzes komunikācijas un zīmolu pozicionēšanas treniņu.

Seko tendencēm un aktualitātēm sociālajos medijos: “JDP Integrated Communications”, @jdpintegrated

Raidieraksts "Kādā sakarā?!"

Patiesā cieņā –

Jolanta Derkevica-Pilskunga, Aģentūras JDP Integrated Communications vadītāja, komunikācijas zinātņu doktore - docente augstskolā, LASAP valdes pārstāve

30.12.2024.

 

Vēl lasīšanai:

 

 

Jaunākie ieraksti

Skatīt visu

Comments


bottom of page